dimarts, 23 de novembre del 2010

El selló i el celler


Imatge treta de la web de brooks


Rep, aquest matí, un correu desolador del meu cunyat. Si els que llegireu El malefici vareu estar fregant un atac de cor, preneu-vos una pastilleta de Sintrom abans d'escoltar la resposta del conseller (sic) Blasco. El que avisa no n'és de traïdor.


Si tots tenim el dret de trobar sabata pel nostre particular peu, tot cul deuria poder asseure's al selló que li faça de motlle. Deuria ser un dret universal e inalienable… Doncs, no. No n'estic d'acord, Vicicle. A més d'un li fotria jo un selló de punxes… Ja hi som. No parlem d'això, home. Ho dic en abstracte. Als pocavergonya deixa'ls un moment de banda i escolta'm. El meu primer selló de carreres va ser de pell. Negre, marca Victus, tota una premonició, mai no el vaig poder ensinistrar. Això que en diuen d'acabar sent el negatiu de les teues natges, mentida. Mentida pura i dura. El seu cuir, de vora 4 mil·límetres de gruix, va ser el més untat, lubricat i hidratat amb greix de cavall de tota la contrada viciclista; doncs res, fent honor al seu nom va romandre inassequible al desànim. A més a més, el temps li va traure un gemec que mai no vaig saber interpretar: érem a les acaballes de la seua resistència o simplement reia sobiranament sota el meu darrere malferit? D'això, que defense com a dret universal e inalienable, poder gaudir d'una educació pública gratuïta i de qualitat, alhora que la sanitat pública empare per igual a la totalitat de la població sense discriminació alguna i mitjançant tots els recursos necessaris, ajudar als pobles deixats de la mà de déu i combatre les injustícies fredes dels maleïts amos del món… A veure, Vicicle, no t'has anat un poquet del tema? Parlaves del selló i el cul viciclistes, si no ho entés a l'inrevés… Ja la tenim, sempre amb matisos secundaris. Sempre cercant l'escletxa per on desacreditar els meus pensaments més elevats… Elevats? Però si va de culs… No n'has entès res. Imagina't un cul convex damunt d'un selló convex i viceversa, el cul còncau sobre un còncau receptor, no et dol l'ànima sols d'imaginar-ho? Tan insensible has arribat a ser?... Te trobes bé, Vicicle? Què t'has begut aquest mati, l'enteniment, l'oli o una ampolla de whisky sencera?... M'ho he begut tot! Tota la cervesa dels fatxes -Benimaclet, mon amour- el xampany dels corruptes, el vinagre de la justícia amb els ulls ben oberts de la injustícia, l'ambrosia líquida dels déus venuts, l'aigua pesant de les morts anònimes, la pluja àcida que ruixa als nous esclaus i el mar ofès de les pasteres perdudes. Què em dius? Encara no ho has comprés? No n'ets capaç d'abastar la importància d'un selló com déu mana? Que parle als sords? Que ningú em segueix? Que sóc al desert dels silencis?... Calma't, Vicicle, calma't. T'ha caigut mal la beguda. Va, home, va. Pren açò… Què és?... Una purga o un bàlsam, depèn… Més alcohol?... Sí, el vi dels borratxos, el licor dels versos, l'absenta dels somnis i l'aigua beneïda dels sons ofesos. Seu… No puc… Per què?… Perquè el selló encara és ple d'espines…


9 comentaris:

  1. jo estic buscant un sofà de tres places per adaptar-lo a la meua bicicleta, que ja n'estic fins al capdamunt de passar-me-la plorant per culpa del paner, altrament dit cul. veient, però, que la cosa abarca molt més territori, ja començo a dubtar que mai pugui trobar-ne cap a mida :(

    ResponElimina
  2. Quan enviareu aquesta colla d'indecents Turia avall fins que es perdin a la mar per sempre més?. Molt bé aquesta noia, la Oltra.La meva comprensió amb el problema del vostre incòmode selló, que no deixa de ser el nostre.
    Salut i ànims!

    ResponElimina
  3. Cullons el paio aquest, el Blanco, com les entoma. Ja li pots a anar posant greix de cavall al selló, ja...

    ResponElimina
  4. Molt bó el relat divertit i àcid,el malcarat encara diu:"sinverguensa",de pena.beset.

    ResponElimina
  5. Quin món complex de metàfores viciclistes...engegueu-los a dida amb selló i tot per un barranc proper!

    ResponElimina
  6. Sí, Clidice. Arribes a pensar que el teu cul -el meu, clar, compte amb el malentès- és poc apropiat per a aquest món.

    Ramon, el més inversemblant és la nul·la capacitat autocrítica dels que els voten. La dreta més cavernària d'aquest país nostre no sap el que és la "Carta al pare" d'en Kafka i mai ho sabran.

    Brian, la trajectòria política del susdit és veritablement vomitiva, de l'extrema esquerra a la delinqüència institucional i fatxenda pura i dura. Tot un exemple de… bé, millor callo.

    Concha, malcarat és un desfet d'elegància, que un tipus com aquest no és mereix. Un bes.

    ResponElimina
  7. Elfreelang, què més voldríem molts. Però devem estar errats, perquè els voten en aclaparadora majoria, tot i estar imputats en un fum de causes judicials. Els sondejos són desoladors. Saps la força que pot donar que la gent et perdone absolutament totes les malifetes?

    ResponElimina
  8. Món de merda....sort de les ViviBici!

    ResponElimina
  9. Zel, per aquestes contrades no pinta gens bé la cosa. Així que ens pujarem a la bici i farem camí intentant oblidar-los per una bona estona.

    ResponElimina